Infekcije donjeg genitalnog sistema i seksualno prenosive bolesti

Infekcije vulve i Vagine

mikroorganizmi Bolesti
1. BAKTERIJE
Neisseria gonorrhoeae Gonoreja

Infekcije Vulve

Na koži vulve mogu se ispoljiti opšte kožne bolesti, ali i bolesti specifične za ovu regiju kao što su inflamacija (zapaljenje) vestibularnih žlijezda i seksualno transmisivne bolesti (bolesti koje se prenose seksualnim kontaktom).

Česti dermatitisi

Kontaktni dermatititis, ranije nazivan ekcematozni, načešća je kožna bolest vulve. Mogu ga izazvati razni dezodoransi, sapuni, sretstva za kupanje i deterdženti za pranje rublja.

Intertrigo i seboroični dermatitis vulve se često viđaju kod gojaznih žena i kod dijabetičarki. Njihovom nastanku pogoduje vlažna sredina vulve. U slučaju hroniciteta (ako infekcija duže traje) nastaju hiperkeratotičke promjene.

Psorijaza se karakteriše prisustvom srebrnih skrama udruženih sa crvenilom kože i ekskorijacijama.

Kandidijaza vulve je najčešće udružena sa vaginalnom kandidijazom.

Folikulitis (upala dlake) i hidradenitis (upala znojne žlijezde) su piodermije najčešće izazvane stafilokoknom infekcijom. Karakterišu se pojavom pustula i furunkula u predjelu vulve.

Inflamacija vestibularnih žljezda (slika)

Bartolinitis

Bartolinitis je infamacija velike vestibularne žlijezde (Bartholinijeve žlijezde) i njenog izvodnog kanala. Može biti akutni i hronični. Najčešći uzročnici su:

Naisseria gonorrhoeae i Chlamydia trachomatis.

Skoro uvijek je prisutna i udrižena anaerobna infekcija

Auktni bartolinitis se obično javlja kod mladih žena. U početku je uvećana samo žlijezda. Ona se pipa kao manji, bolno osjetljivi tumefakt, sa fluktuacijom.

Hronična upala žlijezde klinički se manifestuje prisustvom male tumefakcije u dubini zadnjeg dijela velike usne. Najčešće udruženo postoji i cista izvodnog kanala koja je veća od same žlijezde. Cista izvodnog kanala nastaje kao posljedica stvaranja ožiljka i okluzije izvodnog kanala što rezultira retencijom (zadržavanjem) mukoidnog sadržaja. Veličina ciste može biti različita, zavisi od stepena unilateralnog deformiteta vulve. Ona je obično asimptomatska.

Kod većine pacijentkinja javljaju se recidivi akutnog inflamatornog procesa sa formiranjem apscesa. U takvim slučajevima potrebno je kompletno operativno odstranjivanje žlijezde i ciste izvodnog kanala. To se radi van akutne epizode inflamacije.

Ukoliko se cista pojavi ili naglo uveća u postmenopauzi neophodno je isključiti malignu alteraciju tj. treba uraditi eksciziju i histopatološki pregled.

Adenitis vestibularis

Površno i neposredno lateralno od himenalnog prstena nalaze se male vestibularne žlijezde. Zapaljenje ovih žlijezda zove se adenitis vesibularis. Ono se manifestuje: dispareunijom (bol pri odnosu) jakim bolom na dodir i eritemom ( crvenilom) u donjoj polovini vestibuma (početni dio vagine).

Inkluzione ciste su najčešće cistične formacije na vulvi. Nastaju usljed okluzije izvodnih kanala lojnih žlijezda i retencije sadržaja. Ciste su obično male i mogu se pojaviti i na velikim i na malim usnama. Sklone su supuraciji (gnojenju) i formiranju furunkula.